Ännu en dag har gått på lilla ön och för att citera Veronica ,,,jaha och vad fan gör vi nu rå och med det menar hon det lilla huset ( se bild ) som vi byggt på i 1095 dagar-4680 timmar-280800 minuter men vem räknar,,,Och jag håller med henne nu sitter vi som 2 gammla Ulla ( morssan) och jämför löständer ja det blir inte roligare än så här,,,,,,,,,,Men oj vad fel jag hade,,virran som har 3 plats i familjens roliga åtaganden
( gulldfiskan har 2 plats ) ville inte vara sämre så hon tar vattenslangen och börjar att vattna våran fina trädgård (bild) och kliver på ett brunnslock som tajjarna har konstruerat och vad händer det spricker nej det blir till pullver under hennes fötter och hon störtar ner i hålet,,,och hur kan detta vara roligt ,, jo hålet är fyllt med BAJS.URIN-LITE SLEM OCH KACKELLACKOR och så här efterråt när allt gick bra så kan man skratta och SKITEN ha ha. Hon satt nämligen fast så att jag fick kalla in grannen för att örka lyfta upp henne och det har inget med hennes vikt att göra ( jä rajt ) som Kusin Peter brukar säga.
En Liten repris som jag bara måste skriva om att några hundra av mina vänner har skrivit in till mej och undrar hur en Fredag kan se ut här på ön oc här kommer det,
Vaknar vid 09.00 beger mej till klongdaaav bitch för lite vollyboll ,,har 44-4 i matcher under 3 år väljer oftast det laget med flest kvinnor i för säker vinst,,,,
11.30 frulle på Faim de loub ,cibata med salami/cheese kaffe latte-mango lassi soda manau-namnkeng
sen sover jag lite i hörnet på cafet tills ägaren kommer och kastar ut mej,,sen till huset tar ett bad i poolen
14.00 bokad massage tid varannan dag på DON;S 16.00 tillbaks till huset veronica som har jobbat hela dagen undrar vad jag gjort,,,har en standard lögn som inefattar möten-jobb-målning mm hon går på den varje dag ,,även fast hon inte är ljushårig.18.30 en fördrink på plan 3 balkongen hos grannen B2 Mango-vodka
Myyysigt ,,,tittar ut över havet och ser Phi Phi öarna och solen börjar gå ner mmmmmmmmmmm
Sen avslutar vi kvällen på Redsnapper ( Tapas ställe ) med våra GAMMLA vänner Leif och Monica ja Monica det är hon alltid kommer 3 i golfen (förlåt). sen vid 02.30 är det dax för det årliga mummset
men Virran sover redan så det blir att ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Japp en fredag i paradiset
sov gott
söndag 30 januari 2011
torsdag 27 januari 2011
Ännu en dag i paradiset,,,,,,,,,
ja så var det torsdag igen och puuuu ännu en vecka har gått sen vi hade Koh Lanta golf tournament i Krabi
och hur det gick ja ,,, som en ödmjuk människa jag är så hade jag en ofantlig tur att vinna ,,trädstudds,,fridropp,,skänkta puttar,,och medspelare som ville att jag skulle vinna,,,för att som dom sa få upp mitt självförtroende lite. Och i dag samma gigantiska tävling med runt 455 deltagare och vad händer,,,,,,,, jag vann igen.Eller som min bäste vän Monika sa idag jag kan förlora mot vem som helst men inte du Lennart,,,,,De e kärlek de, Men det kommer en ny tordag och då vet jag att Monkan krossar Packasraj,,Fritt översatt. Nu är det dax att nanna efter att ha ätit på Papaya Thai cilli pejs tagit en oil massage med happy änding kostar 20 bath extra men det var det värt.lite film i Groppen se bild,,,
och i morgon har vi en jobbig dag med Vollyboll 09.00-11.00 Tennis 16.00-18.00 sen ett dopp i poolen
Ja livet kan vara obehagligt
Puss på er Eran Lenni
och hur det gick ja ,,, som en ödmjuk människa jag är så hade jag en ofantlig tur att vinna ,,trädstudds,,fridropp,,skänkta puttar,,och medspelare som ville att jag skulle vinna,,,för att som dom sa få upp mitt självförtroende lite. Och i dag samma gigantiska tävling med runt 455 deltagare och vad händer,,,,,,,, jag vann igen.Eller som min bäste vän Monika sa idag jag kan förlora mot vem som helst men inte du Lennart,,,,,De e kärlek de, Men det kommer en ny tordag och då vet jag att Monkan krossar Packasraj,,Fritt översatt. Nu är det dax att nanna efter att ha ätit på Papaya Thai cilli pejs tagit en oil massage med happy änding kostar 20 bath extra men det var det värt.lite film i Groppen se bild,,,
och i morgon har vi en jobbig dag med Vollyboll 09.00-11.00 Tennis 16.00-18.00 sen ett dopp i poolen
Ja livet kan vara obehagligt
Puss på er Eran Lenni
onsdag 26 januari 2011
tisdag 25 januari 2011
Nu är blogg kungen igång
Hej mina vänner,,,
Sitter vid poolen och plaskar med fötterna och har ingenting att göra . Då slog det mej att en blogg skulle vara kul att ha och nu är vi där efter hårda förhandlingar med min blivande mums mums.Hon tycker visst att jag INTE ska föra fram vad jag tycker och tänker ,,,, men det vill ni säkert ,,,, många saker lämpar sig inte att föra fram i ljuset men nu är det för sent,, Lennart har startat bloggen.
Sitter vid poolen och plaskar med fötterna och har ingenting att göra . Då slog det mej att en blogg skulle vara kul att ha och nu är vi där efter hårda förhandlingar med min blivande mums mums.Hon tycker visst att jag INTE ska föra fram vad jag tycker och tänker ,,,, men det vill ni säkert ,,,, många saker lämpar sig inte att föra fram i ljuset men nu är det för sent,, Lennart har startat bloggen.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)







