tisdag 15 februari 2011

pee pee sol hajen och sönderbränd,,,,,,,,,,

Japp då var det dax med ett litet inlägg,,, Det kommer inte varje dag men ett i veckan kan jag nog få till det.
Ni ska veta att det tar ca 7 timmar för mej och mitt finger att skriva ett inlägg så håll till godå,

Dagarna fortlöper i paradiset men jag måste erkänna att det inte händer så mycket fantastiska saker på ön
Vi har våran vardag här med men inte 23 minus och kaos utan mer 39 + och gud va varmt,,,

Ja så kom dagen då Veronica skulle få sin present av Räk kungen från Gävle R+R Roffe Räka
Han har införskaffat sig en Ribb båt med enbart VITA pengar så Veronica fick en Ö resa till Pee Pee
öarna .och då fick även Lelle snylten följa med samt Malle kanelballe ,Det var en solig dag,,igen Roffe gasade på och 30 minuter senare var vi där,,,puuu vilken speed,,, sån båt skulle man ha,

Vi snorklade utanför ett rev och då dök den upp,,,VIT hajen ,,,( se bild ) ja fenan var lite vit ändå och det roligaste var att Malle fick se den i några sekunder ,,kul för han ,,, Veronica trodde som vanligt att den skulle bita henne men jag tror inte den tycker om köttbulle macka,,,oooooo det här kommer jag att få äta upp.

Själv ser jag mej som en etablerad resare men att ta av sig tröjan ( för första gången på resan ) och snorkla i 1 tim är INTE det bästa för en vit fet rygg,,,med andra ord SÖNDERBRÄND eller som Virran sa e re första resan eller,,,ja men kan tro det mmm ååå ddd ,,,Carro vet,,,

Nä nu är klockan mycket 23.30 måste sova Tennis i morgon och Golf på torsdag,,, Ang Golfen så kom jag 5 i tordags????????????? va fan hände,,en liten bortförklaring var väl att vi va på konsert på onsdagen och såg job 2 do Thailands kändaste regge grupp kom hem 04.00 och upp 06.00 inte bra för svingen .

Kenta vann,,,,,,,,jag hatar Kenta,,,,,,,,,,,








puss på er Blondie Lelle

tisdag 8 februari 2011

Vilken Fest,,,,,,,,,,,,

Festen är till ända ,,,,och ingen kom till skada kroppsligt därimot ekonomiskt men det kommer senare i bladet,Och hur gick festen,,bra tycker jag .Ett 50 tal avslappnade lyxlevare käkade gott och drack gratis sprit kan det vara bättre.Att sen 3 mobiltelefoner fick bada hör till vanligheten.Och alla låg med den dom skulle ,,,det tycker jag är lite tunt.

Men nästa fest går av stapen med namnet svingers fest då jäklar
Jag har bjudit 14 st snygga mammor och jag ,,,dom bilderna blir dyra.eller ,,,Men vem vill se en häffa klump på 169cm och 106 kg naken ?????? Inte jag gud va äckligt.Nu till det ekonomiska försvinnandet för vissa.

Någon hade bjudit in 6st STEKARE från slummen i Hässelby mm med noll koll på livet ( gud va skönt)
Och när junisarna får i sig lite ska dom tuppa upp sig . Dom ville möta mej och Kenta i vollyboll på starnden dagen efter,,,,,,,och betten låg på 10 tusen bath ett tag per person .Men efter 8 år och ca 180 matcher med statestiken 165 vinster och 15 onödiga försluster ( inte mitt fel ,,,Gudrun från Sollentuna ) så var jag tvungen att visa lite ödmjukhet mot stekarna så vi sattsade 3000 bath var och så fick jag o Kenta ta med oss 1st benig kille vid namn Vollyboll Håkan.Och redan där så måste väl grabbarna fattat,,Vollyboll Håkan det heter men ju inte för att man fått en boll i 5 års present eller???Ja jalle fall så spelades matchen och bullen benet och gammlingen vann med håll i er nu,,,21-8 21-9-21-10 GUD va hårt det var ha ha, Vi tackar för degen
och omvandlar man det till en Tajjares lön så får han jobba i 60 dagar a,10 timmar för att erhålla samma mängd stålar(Värt att ta till sig)

Nu kommer lite bilder
puss på er
Eran Lennart












Och om ni tycker det är lite FÖR mycket bilder på mej så vill jag bara säga att det är MIN blogg ,,ha

lördag 5 februari 2011

PARTY PARTY PARTY

Ja då smäller det 3 fester i en,,,huset klart Veronica fyller 45 och Clarre blir PIPPA myndig vilken kväll.
Vi har bjudit ca 50 pers och jag funderar på thai mat ,,,kan det vara något.Har även köpt sprit för 25 tusen
ja,,,,,,,,,,,, bath så klart,va fan tror ni att att man har eget företag eller???och Monkan har låvat att komma naken så det blir nog en bra fest. ok,,,

Nu har många ringt in och frågat hur det gick i den sista golf tävlingen som spelades i torsdags och denna gång var vi 12 st brunbrända lagom feta vänner som tog Pakaasaraj i besiktning och hur gick det då,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Jag vann igen eller om man får vara lite ödmjuk jag KROSSADE banan. 43-43  69slag på tävlingen mmmmmmmm man får gåshud .Så nu har dom andra bestämt att när nästa tävling ska till så hör dom EV av sig,,, Ja men får väl köpa sig nya vänner ,igen.

Nästa inlägg kommer det lite bilder från festen så sitt inte uppe och vänta jag hör av mej

Och dom bilder ni ser nu jag i min bästa profil samt VM i korvstorlek det är inte min men jag vet vems det är
Hon är nu 13 kg lättare ha ha skitkul,,,


puss o god natt 01.48

söndag 30 januari 2011

Även paradiset har sina HÅL,,,,,,,

Ännu en dag har gått på lilla ön och för att citera Veronica ,,,jaha och vad fan gör vi nu rå och med det menar hon det lilla huset ( se bild ) som vi byggt på i 1095 dagar-4680 timmar-280800 minuter men vem räknar,,,Och jag håller med henne nu sitter vi som 2 gammla Ulla ( morssan) och jämför löständer ja det blir inte roligare än så här,,,,,,,,,,Men oj vad fel jag hade,,virran som har 3 plats i familjens roliga åtaganden
( gulldfiskan har 2 plats ) ville inte vara sämre så hon tar vattenslangen och börjar att vattna våran fina trädgård (bild) och kliver på ett brunnslock som tajjarna har konstruerat och vad händer det spricker nej det blir till pullver under hennes fötter och hon störtar ner i hålet,,,och hur kan detta vara roligt ,, jo hålet är fyllt med BAJS.URIN-LITE SLEM OCH KACKELLACKOR och så här efterråt när allt gick bra så kan man skratta och SKITEN ha ha. Hon satt nämligen fast så att jag fick kalla in grannen för att örka lyfta upp henne och det har inget med hennes vikt att göra ( jä rajt ) som Kusin Peter brukar säga.

En Liten repris som jag bara måste skriva om att några hundra av mina vänner har skrivit in till mej och undrar hur en Fredag kan se ut här på ön oc här kommer det,

Vaknar vid 09.00 beger mej till klongdaaav bitch för lite vollyboll ,,har 44-4 i matcher under 3 år väljer oftast det laget med flest kvinnor i för säker vinst,,,,
11.30 frulle på Faim de loub ,cibata med salami/cheese kaffe latte-mango lassi soda manau-namnkeng
sen sover jag lite i hörnet på cafet tills ägaren kommer och kastar ut mej,,sen till huset tar ett bad i poolen
14.00 bokad massage tid varannan dag på DON;S 16.00 tillbaks till huset veronica som har jobbat hela dagen undrar vad jag gjort,,,har en standard lögn som inefattar möten-jobb-målning mm hon går på den varje dag ,,även fast hon inte är ljushårig.18.30 en fördrink på plan 3  balkongen hos grannen B2 Mango-vodka
Myyysigt ,,,tittar ut över havet och ser Phi Phi öarna och solen börjar gå ner mmmmmmmmmmm
Sen avslutar vi kvällen på Redsnapper ( Tapas ställe ) med våra GAMMLA vänner Leif och Monica ja Monica det är hon alltid kommer 3 i golfen (förlåt). sen vid 02.30 är det dax för det årliga mummset
men Virran sover redan så det blir att ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Japp en fredag i paradiset
sov gott


torsdag 27 januari 2011

Ännu en dag i paradiset,,,,,,,,,

ja så var det torsdag igen och puuuu ännu en vecka har gått sen vi hade Koh Lanta golf tournament i Krabi
och hur det gick ja ,,, som en ödmjuk människa jag är så hade jag en ofantlig tur att vinna ,,trädstudds,,fridropp,,skänkta puttar,,och medspelare som ville att jag skulle vinna,,,för att som dom sa få upp mitt självförtroende lite. Och i dag samma gigantiska tävling med runt 455 deltagare och vad händer,,,,,,,, jag vann igen.Eller som min bäste vän Monika sa idag jag kan förlora mot vem som helst men inte du Lennart,,,,,De e kärlek de, Men det kommer en ny tordag och då vet jag att Monkan krossar Packasraj,,Fritt översatt. Nu är det dax att nanna efter att ha ätit på Papaya Thai cilli pejs tagit en oil massage med happy änding kostar 20 bath extra men det var det värt.lite film i Groppen se bild,,,
och i morgon har vi en jobbig dag med Vollyboll 09.00-11.00 Tennis 16.00-18.00 sen ett dopp i poolen
Ja livet kan vara obehagligt

Puss på er Eran Lenni

tisdag 25 januari 2011

Nu är blogg kungen igång

Hej mina vänner,,,

Sitter vid poolen och plaskar med fötterna och har ingenting att göra . Då slog det mej att en blogg skulle vara kul att ha och nu är vi där efter hårda förhandlingar med min blivande mums mums.Hon tycker visst att jag INTE ska föra fram vad jag tycker och tänker ,,,, men det vill ni säkert ,,,, många saker lämpar sig inte att föra fram i ljuset men nu är det för sent,, Lennart har startat bloggen.